hart

Scholenconcours -Feike Asma Concours 2018

Schoolrondes geïntegreerd in voorronde Ede

Voorronde: zaterdag 25 augustus 2018, aanvang: 10.00 uur.
In deze ronde dient de kandidaat een orgelwerk te spelen uit de periode na 1800 van maximaal 7 minuten. De individuele inschrijvingen en de schoolkandidaten worden bij elkaar in hun leeftijdscategorie ingepland.

De jury beoordeelt de deelnemende organisten op de volgende criteria: gebruik orgel/registraties, techniek, maat en ritme, interpretatie, muzikaliteit en algehele indruk.

Daarnaast kent elk jurylid de kandidaat een x-aantal punten(*) toe. De schoolkandidaten(*) verzamelen op deze manier punten voor zijn/haar school. De school met de meeste punten wint hiermee (op de zaterdag) het onderdeel Feike Asma Concours -Landelijke Schoolprijs 2018. De Vox Humana schoolwisselbeker.

Aan het einde van de voorrondedag worden er door de jury 6 finalisten aangewezen (2 per categorie), zij mogen doorgaan naar de finale: dinsdagavond 28 augustus 2018 waar zij spelen voor de Feike Asma Concours -Hoofdprijs 2018.

Finale, dinsdagavond 28 augustus 2018
Aanvang om 20.00 uur. In de finale nemen drie keer twee finalisten het tegen elkaar op met een orgelwerk van Asma of diens tijdgenoten. Zij spelen voor de Feike Asma Concours -Hoofdprijs 2018. De Vox Humana wisselbeker (3x) en Waardecheque.

De winnaars ontvangen een prachtige Vox Humana (!) orgelpijp met inscriptie. Dit is een wisselbeker, waarbij geldt: drie keer winnen is houden. Daarnaast is er een (mogelijke) aanmoedigingsprijs voor de meest veelbelovende organist(e). Deze mag op één van de concerten van stichting Vox Humana het concert openen met een zelf gekozen werk. Alle deelnemers ontvangen een juryrapport en een oorkonde van deelname.

Johannus Orgelbouw
Stichting Vox Humana