Actie

Geef (de) Vox Humana een stem

“Wie de Vox Humana in de Oude Kerk ooit heeft beluisterd is verkocht. Wat een klank, wat een karakter! Het is niet voor niets dat Cornelis Pameijer (organist van de Oude Kerk van 1907-1940) speciaal voor dit register een kort orgelwerk schreef: Lied voor de Vox Humana.”

Bovenstaande zin is de opmaat geweest van onze actie om de Vox Humana van het Amsterdamse Oudekerksorgel te adopteren. Diverse acties hebben ertoe geleid dat op dit moment naast de wereldberoemde Vox Humana, de tremulant en de Quintadeen door ons geadopteerd zijn. Daar zijn we blij mee!

Omdat we de actie zo geslaagd vonden, hebben we nog één wens: het zogenaamde Hollandse Trio compleet adopteren. Dus naast de Vox Humana en de Quintadeen ook de Baarpijp voor onze rekening nemen. Samen met u willen we de schouders eronder zetten om ook dit register te kunnen adopteren. Helpt u mee? Vul dan hiernaast het donatieformulier in.

Het orgel in de Oude Kerk is in de loop der jaren diverse keren op de plaat vastgelegd, zo ook door Peter Eilander. Hij speelde in 2007 een cd vol: ‘Jan Zwart – ’n geliefd orgelist’. Als u deze cd aanschaft (kosten € 20,00 incl. verzendkosten) en u doneert nog € 2,50 extra, dan doneert MSM Records daarvan totaal € 10,- voor de restauratie van de Baarpijp. Ga naar www.msmrecords.nl om deze cd te bestellen.

In de bijgevoegde video hoort u de befaamde Vox Humana.

Vul het formulier hieronder in om een donatie te doen.

Uw donatie wordt eenmalig van uw bankrekening geïncasseerd.